Nosisz koszulkę lub buty Under Armour? Poznaj inspirującą historię tej marki

Nosisz koszulkę lub buty Under Armour? Poznaj inspirującą historię tej marki

Historia Kevina Planka, założyciela znanej na całym świecie marki sportowych strojów, akcesoriów i butów – Under Armour – to gotowy scenariusz na typowo amerykański film o pozornie prostym i przypadkowym pomyśle, który okazał się rewolucyjny i przerodził się w wielomiliardowy biznes. Dziś odzież sportowa i buty Under Armour noszone są nie tylko przez amatorów, ale również przez gwiazdy sportu. Jednak w 1996 roku, kiedy firma startowała, nawet jej założyciel nie przypuszczał, że jego historia może potoczyć się w taki sposób.

Zaczęło się od spoconej koszulki

Kevin Plank należał do uniwersyteckiej drużyny futbolu amerykańskiego. Bardzo przeszkadzało mu to, że koszulka, w której grał, po kilku minutach biegania stawała się cała mokra i nie pozwalała w pełni skupić się na grze. Postanowił to zmienić i w piwnicy domu swojej babci zaprojektował i wykonał pierwszą na świecie koszulkę, która odprowadza wilgoć. Gdy okazało się, że jego projekt sprawdza się bardzo dobrze, a koszulka zdecydowanie dłużej pozostaje sucha, pomyślał o rozpoczęciu produkcji na większą skalę i zarabianiu w ten sposób pieniędzy. W 1996, czyli w pierwszym roku działalności, marka Under Armour wygenerowała ponad 15 tysięcy dolarów przychodu. Biorąc pod uwagę, że sprzedaż była prowadzona tylko wysyłkowo, wynik był imponujący. O tym, że projekt był udany, najlepiej mógł świadczyć fakt, że pomysł szybko zaczęli kopiować potentaci rynku odzieży sportowej.

Od koszulek do butów – Under Armour w rozkwicie

Już w 1997 roku wartość zamówień przekroczyła 100 tysięcy dolarów i okazało się, że chałupnicze metody pracy nie wystarczą. Tak powstała pierwsza fabryka. Zaczęły powstawać tam nie tylko koszulki, ale również inne akcesoria i odzież sportowa, a także buty. Under Armorur nie był jeszcze wiodącym graczem na rynku, ale to – dzięki ciekawym pomysłom i dobrym decyzjom biznesowym – miało się zmienić, a o marce miał usłyszeć cały świat.

Właściciel Kevin Plank zdecydował się podpisać kontrakt z… wytwórnią filmową, a produkty marki Under Armour pojawiły się w dwóch filmowych hitach. Najpierw w 1999 roku w produkcji „Męska gra” opowiadającej o zawodowej drużynie najpopularniejszego amerykańskiego sportu, czyli futbolu. W strojach marki pojawił się tam Jamie Foxx, czyli wschodząca wówczas gwiazda kina, dziś uznany aktor, zdobywca Oscara i wielu innych nagród.

Zaledwie rok później marka Under Armour pojawiła się w kolejnym filmie. Tym razem w „Sezonie rezerwowych” z Keanu Reevesem w roli głównej. Ta akcja promocyjna połączona z coraz większą liczbą kontraktów z zawodowymi sportowcami sprawiła, że marka stała się rozpoznawalna na całym świecie.

Gwiazdy sportu w koszulkach, dresach i butach Under Armour

Kontrakty z gwiazdami sportu i profesjonalnymi drużynami sportowymi stały się głównym narzędziem promocji. Sportowcy występowali w koszulkach, dresach i butach Under Armour podczas sesji zdjęciowych do popularnych magazynów i podczas występów w telewizji. Firma zaczęła taż sponsorować całe drużyny. Obecnie jest to w sumie kilkadziesiąt zespołów różnych dyscyplin – baseball, futbol amerykański, piłka nożna, hokej, lekka atletyka, a nawet capoeira. Dodatkowo ambasadorami marki jest wiele gwiazd sportów indywidualnych, chociażby jeden z najlepszych tenisistów, czyli Andy Murray.

Cały świat nosi akcesoria, stroje i buty Under Armour

Dziś, trochę ponad 20 lat po rozpoczęciu działalności, marka Under Armour to korporacja o światowym zasięgu. Zatrudnia ponad 11 tysięcy pracowników, a wartość wszystkich jej aktywów przekracza 2 miliardy 800 milionów dolarów. To stawia firmę na pozycji jednej z wiodących marek na rynku odzieży i obuwia sportowego, a wszystko zaczęło się w piwnicy babci założyciela przedsiębiorstwa.

Warto podkreślić też dość nietypowy sposób dystrybucji produktów. Jak już było wspomniane, początkowo firma swoje wyroby rozprowadzała tylko drogą wysyłkową, co w drugiej połowie lat 90. było decyzją co najmniej odważną. Szybko okazało się jednak, że na towary jest tak duży popyt, że bez stacjonarnej sprzedaży nie uda się zaspokoić potrzeb rynku. Szybko podpisano umowy z różnymi sieciami sklepów, ale pierwszy sklep własnej marki powstał dopiero w… 2007 roku. Do dziś poza USA  powstał tylko jeden, a w samych Stanach Zjednoczonych sklepy obecne są tylko w 34 stanach.

Nie oznacza to, że produkty firmy są słabo dostępne. Najpopularniejsze w ofercie Under Armour buty, które przeznaczone są między innymi do biegania, tenisa i uprawiania wielu innych dyscyplin, można dostać bez problemu w wielu sieciach stacjonarnych i wysyłkowych również w Polsce (ofertę można zobaczyć między innymi pod tym linkiem – https://www.eobuwie.com.pl/under_armour.html). Warto zapoznać się z produktami tego producenta, bo oprócz wysokiej jakości i innowacyjnych rozwiązań stoi za nimi również bardzo ciekawa historia.

Previous Nie lubiłam ani szkoły, ani nauki
Next Doda otwiera klinikę witaminową

Może to Ci się spodoba

Moda i Styl 0 Comments

Zbliża się finał Fashion Designer Awards

Znany jest skład dziewięciu finalistów Fashion Designer Awards. W miniony weekend w Galerii Mokotów odbył się półfinał 8. edycji konkursu. O staże i stypendia naukowe w dziedzinie mody walczyło w sumie kilkuset początkujących projektantów.

Moda i Styl 0 Comments

Nie jestem typową kobietą, która rano nie ma co założyć

Modelka i prezenterka telewizyjna na co dzień nie podąża za trendami i nie skupia się na myśleniu o swoich stylizacjach. Wybiera swobodę i ubrania z sieciówek urozmaicone dodatkami. Komponuje garderobę spontanicznie, jedynie na oficjalne imprezy zakłada

Moda i Styl 0 Comments

Wydałam grube pieniądze na ramoneskę Saint Laurent. Zbierałam na nią kilka lat

Stylistka nie jest zwolenniczką wydawania dużych pieniędzy na ubrania. Nawet ulubioną torebkę Chanel kupiła z drugiej ręki. Zdarza się jej jednak zrobić wyjątek – jednym z nich był zakup wymarzonej ramoneski Saint Laurent.

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź